Nuffnang Ads

Friday, April 16, 2010

Pertunangan


Inilah adalah cincin menandakan yang saya sudah dirisik..namun sebelum ini juga saya telah mendapat cincin hadiah dari ibu yayan juga.So tambah dengan cincin lamaran Yayan menjadikan saya sudah mempunyai tiga bentuk cincin.Tambah lagi dengan cincin tunang dan cincin nikah maka saya ada 5 bentuk cincin..tapi saya hanya memakai satu cincin sahaja di jari manis saya ( sepatutnya jari manis tapi saya pakai jari tengah sbb sgt longgar ) yg lain saya kurang pakai..kerana saiz cincin itu telah 'mengecil'dan sgt ketat di jari saya ( bolehkah saiz cincin berubah sendiri ? )



siapakah mereka?apa yg sedang dilakukan? ketika ini ibu yayan ( tudung purple ) dan mama saya ( tudung hitam yang seksi itu ) hehe:p sedang berbincang utk menetapkan tarikh dan segala bagai



abah saya dan abah yayan sedang berbincang mengenai wang hantaran?jeng;;jeng..jeng..

BANYAK DUIT NAK GUNA

Majlis pertunangan akan dilangsungkan tidak lama saja lagi.Saya rasa dalam sebulan saja lagi kalau tolak kepada hari-hari yang tertentu.Yup..saya sudah merasai simtom-simtom org yg nak berkahwin..resah gelisah sedih wahal baru jer nak bertunang..sebabnya saya sedih kerana saya tidak berjaya untuk menurunkan berat badan,Al-kisahnya saya akan kurus jika saya bersungguh sungguh dengan diet yg seimbang atau drastik dan juga senaman yg kerap atau ada buat senaman.The big problem is my nafsu mkn membuak buak hinggakan saya rasa saya bukan manusia lagi ..dan saya suka sgt mkn nasik..nak mkn mesti mkn nasik..mkn nasik...dan mkn nasik lagi...nasik dan nasik...macam mana saya nak fit in baju spt ini ..

yess my baju juz like this..not exactly but the colour,the design ..mine from chifon material..even in this photo Serina..she said in paper..masa tunang dah turun lebih kurang 10 kg dan Chef Wan ask her to loose weight around 20 kg's..but she still look gebu juga kan..if i never loose at any kg so how do i look ?xmau xmau nak slim nak slim..( ari-ari pon cakp bende yg sama tapi mkn xhengat! ) apakah?

Here's the updated checklist!


1.  lose weight (AAAaaargh!) satu kg pun x gerak langsung! wa tension wa ckp lu
2. get caterer for tunang (Mak Cik Lela masakan kampung yg sgt sedap..) mummy sudah order,oresz beres!

3. Door gift ( segala sudah cukup tapi perlukan tambahan utk grup marhaban )

4. Shoes ( need to buy end of this month...bby pink full cover or juz a silver tumit bertali )

5. get baju utk si cilik peneman di mini pelamin ,Ain dan Aishah ( kat butik along intan kot )

6. pelamin ( Peterana Jingga )

7. find makeup artist (wawa NTV7:) )

8. photographer art sniper ( si penyet bah..hehehe cantik gler album yg dia bagi )

9. find old photos ( perlu ker?? )

10. Band..utk sesi karok..( hapiz yg setle...kalau adik ku itu masih berada di situ...)

11. set ring :) hehe setle sudah...mine habib yg berdiamond..si yayanku juga ada..

12. Card belum print lagi nak bg kawan2 abah dgn mumy juga kwn2 ku..

13. book accomodation for kwn yayan yg ramai...sebab nak mandi sungai ..boleh?

14. dulang hantaran  (dulangs we're borrowing from my auntie)

15. hantarans ( for him 15 dulang ..perfume,towel + toiletries,watch,kemeja+tie,suit blazer,shoes,cincin,wallet+belt+pen,xbox,coklat,kek,buah buahan,baju nikah putih+songket+butang baju melayu,manisan ) for me..13 dulang..semua dah ready...hantaran buat banyak kerana sewaktu nikah kami sudah tidak perlu hantaran lagi...nikah n enjoy the majlis saja..

16. go for multiple facials dah signed up for package ( dgn andah ..)

17. Videographer (angah eyong )

18. Make guestbook ( hurmmmmmm.....xperlu kot! )

19.Canopy ( Mak cik Jannah...ada tulip lite,kipas..and the color is pink + white )

20.Tempat hantaran En Yayan yng bertukang...( bilakah mahu disiapkan ? )

No comments:

Post a Comment