Nuffnang Ads

Wednesday, March 9, 2011

Cool or not ?

Cool atau tidak ? TIDAK ! Yes .. im not a cool person. Ini adalah kerana cuaca di malaysia yang panas menjadikan saya seorang yang kuat berpeluh dan berdarah panas.Sebab itu saya tidak cool. Mampu bagi alasan macam tu? haha perangai bukan alasan tetapi adalah diri kita.KIta boleh buat alasan kenapa tidak cool?kenapa tidak peramah?kenapa pemalu dan banyak lagi la kenapa. Namun yang sebenarnya adalah datang dari kita sendiri.


Hari ini :

Kawan : You ni relax la jgn la cepat sgt nak angin.Ala orang memang mcm tu
Saya    : ( buat muka benggang tapi cover-cover mcm relax la konon tapi tak mampu nak relax)
              Senang la cakap bukan you yang kena.Takper biarkan je I.
              I ni memang dah jenis cepat nak angin.U pun tau la kan.Takper biar i relax sendiri.
             ( Sampil tepis secara sopan tangan dia yang nak pujuk I )
Kawan : Buat jer mcm I,bila orang bercakap pasal I ker,marah I ker.I buat tak tau jer.I cool jer.

2 Hari kemudian :

Kawan : Bodoh ! Giler! Kuat membodek boleh la.Bila dia jer lepas nak cuti ker nak apa ker.Bila I jer kena!
              Memang tak adil sungguh! ( merungut-merungut bagi tau kat saya )
Saya    : Cool la babe ... ala ini hari dia nanti hari you dia lak yang kena.Sabar la eh.Perangai orang biasalah.
Kawan : Takdalah..senang la cakap.Sakit hati tau!
Saya    : ( malas nak cakap apa-apa kata '' i cool jer'' )

Yes,saya memang jarang nak cool.Kalau perkara yang saya telah buat dengan bersungguh dan kemudian saya buatnya dengan ikhlas dan kemudian dimarah dengan teruk sekali.Sapa yang tak cool..terus terang im not cool.


Satu lagi perkara yang memang saya tak cool apabila adanya gadis-gadis cantik dan perasaan cantik dan pura-pura atau perasaan manja dok nak menghempet dengan laki kiter.Saya hanya boleh pura-pura cool ..tapi lepas tu siaplah kan laki I tu ! ( kesian laki I tau ..)Tapi saya memang tak boleh nak cool.So apa yang saya buat adalah .. hint kat laki I yang i ni dah nak meledak.Kalau dia tak bertindak heheh faham-faham lah yer.


Yang penting saya tak berpura-pura tetapi memang saya bukan jenis yang cool so kalau betul-betul marah pun dah nak angin sangat..Saya hanya akan bersikap profesional dengan mendiamkan diri.Okey kan? heeee:p

No comments:

Post a Comment