Nuffnang Ads

Thursday, September 8, 2011

Excited Mom To be

Syukur Alhamdulillah kini kandungan I telah menjejak ke trimester akhir .
Semakin excited nak menimang cahaya mata semakin berdebar debar perasaan nak mengalami sakit bersalin.Doa dipermudahkan segala urusan.


Sewaktu buat scan sebulan yang lalu ..baby menyorokan status dirinya.Nak bagi surpprise la tu..ke anak mama ni malu-malu meow ..hehe so beberapa hari yang sudah I ke klinik seperti biasa untuk buat check up sbb bila da masuk ke bulan akhir ini kita kene lebih kerap berhubung dgn Doktor untuk pastikan diri si Ibu dan kandungannya berada dlm keadaan yang baik.Alhamdulillah,darah tinggi yang menimpa diri sewaktu awal pregnancy kini tiada lagi .Darah normal ,dan kawalan berat badan juga baik.I mmg amat risau akan kenaikan berat badan yang melampau tapi since perut semakin membesar selera makan saya berkurangan namun ia tidak menjejaskan baby sebab I masih mengutamakan makanan yang sihat  dan yang paling kelakar berat turun selepas raya hehehe tidak pernah I mengalami perkara seperti ini. So berbalik kepada baby ..hehe insyallah .. it is a adorable litle girl ..love u very much baby.


Yang paling syok skarang ni my hubby tiap-tiap hari akan cium perut i dan bercakap dengan baby ..moment yang sgt indah .Baby pun sgt aktiv .,.letak headfon bagi dengar alunan ayat al-Quran,muzik melayu klasik,oldies song ..bukan main lagi rancak dia berdondang sayang dlm perut mama ni ..


Naluri seorang ibu semakin kuat dan I sendiri sentiasa berdoa dan berharap dpt menjalani hari-hari mendatang dengan penuh tabah dan bersedia fizikal dan mental untul menjadi seorang Ibu dan Isteri yang terbaik buat keluarga kecil kami ..Insyaallah ..amin amin amin ..

No comments:

Post a Comment